Kaikki sukellustyöt
Raimo Mattila Ky on Suomen vanhin
toiminnassa oleva sukellustyöyritys. Yhtiö on perustettu 1976.
Yli 40 vuotta erilaisia sukellustöitä
Toimintamme käsittää kaikki sukellustyöt: satamat, sillat, voimalaitosremontit, väylätyöt, putkistot, vedenalaiset hitsaukset (sukeltaja luokkahitsari), vedenalaiset louhinnat (sukeltajalla panostajan lupakirja), betonivauriokorjaukset, injektoinnit, uponneiden alusten ym. nosto-operaatiot (käytössämme on 100 tonnin nostopussit),timanttiporaukset, sahaukset, vedenalaisten rakenteiden tarkastukset, työsuunnitelmat ja raportoinnit.
Toimintamme laajentuessa, nyt voimme tarjota myös:
Käytössämme on alan erikoiskalusto sekä 2 työalusta, 8-25 m3 vaunukompressoreita, 21 t kuorma-auto 16 t vaihtolavalaittein. Käytössämme on myös paljon tehokkaita pitkän kokemuksen ja oman innovaation tuottamaa itsekehitettyä sukellustyökalustoa.
SUKELLUSTYÖ MATTILA-SPECIAL kalustolla
Kalusto käsittää betonivalu-, poraus- ja ruoppauskalustoa. Olemme kehittäneet myös pulttipyssyn, jolla voimme ampua metalliin tai betoniin muotit. Tuotekehittely on meillä jatkuvaa.
Alan huippukalustoa
Vedenalainen betonikalustomme on alan huippu, 2000-luvun tekniikkaa. Yhdellä ainoalla valuputkella voidaan valaa miten iso tahansa raudoitettu betonointikohde. Tämän ansiosta saadaan suuria kustannussäästöjä ja betonivalun lopputulos on aina virheetön. Betoniputken tukokset, huuhtoutumiset ja erilaiset valun keskeytykset ovat historiaa. Enää ei betonivalussa ole sitä menneen vuosisadan ongelmaa, että valuputki tukoksen auettua rekyylivoiman vaikutuksesta hyppää 3 m ylöspäin ja alas tullessaan iskee sukeltajaan. Valuputki on rekyylitön, ei humpaa ylös alas pumpattaessa. Ohuissa tiivistys- ja eroosiolaattavaluissa voidaan betonimassan putousvauhtia rajoittaa, jolloin ei tule ejektorivaikutusta putken päähän, joka imee massaan ylimääräistä vettä. Myös eroosiolaattavaluissa siirryttäessä lohkolta toiseen, valettaessa perinteisellä suoralla putkella, putken tyhjentyessä ja aloitettaessa jälleen pumppausta uudelleen, menee vähintään 160 l (12 m) ylimääräistä vettä massaan, jolloin tulee täysin sementistä huuhtoutunutta pelkkää kiveä. Keksinnöllämme ei mene yhtään ylimääräistä vettä betonivaluun.
Porauskalusto
Vedenalaiseen poraukseen olemme kehittäneet porauslaitteen, jolla voidaan porata sukellussyvyydestä riippumatta vaikka 50 m:n syvyydessä samalla teholla kuin porattaessa maanpäällä, niin pystysuoraan kuin kallionseinään vaakasuoraan. Lapsen voimat riittävät porakoneen käsittelyyn, sukeltaja pitää kiinni kädessään moottoripyörän kaasukahvan mukaisesta kahvasta, jolla saadaan hetkessä 0 - 300 kg:n lisäpainotus, kuten myös hetkessä 60 kg:n noste, jos porakone halutaan nostaa porakoneen kiinnijäämisen estämiseksi.
Olemme poranneet jyrkkään kallionseinään (45 astetta) sillan anturan koko pohjan poraamalla vaakasuoraan 0,5 m:n välein 8 metriä pitkät reiät, jotka panostettiin kerta ammunnalla. Pohjasta tuli kerralla suora, kuten tarkkuuslouhinnassa pitääkin, ilman jälkiporausta. Tämä on yksi Mattila-Special kalustosta.
Yli 40 vuotta erilaisia sukellustöitä
Toimintamme käsittää kaikki sukellustyöt: satamat, sillat, voimalaitosremontit, väylätyöt, putkistot, vedenalaiset hitsaukset (sukeltaja luokkahitsari), vedenalaiset louhinnat (sukeltajalla panostajan lupakirja), betonivauriokorjaukset, injektoinnit, uponneiden alusten ym. nosto-operaatiot (käytössämme on 100 tonnin nostopussit),timanttiporaukset, sahaukset, vedenalaisten rakenteiden tarkastukset, työsuunnitelmat ja raportoinnit.
Toimintamme laajentuessa, nyt voimme tarjota myös:
- Kokeneet työmaapäälliköt, työnjohtajat
- Työvoiman vuokrausta
- Konsultoinnit
- Maanpäälliset hitsaustyöt liikkuvalla kalustolla
- CAD-piirrustukset
- Korjaussuunnitelmat
Käytössämme on alan erikoiskalusto sekä 2 työalusta, 8-25 m3 vaunukompressoreita, 21 t kuorma-auto 16 t vaihtolavalaittein. Käytössämme on myös paljon tehokkaita pitkän kokemuksen ja oman innovaation tuottamaa itsekehitettyä sukellustyökalustoa.
SUKELLUSTYÖ MATTILA-SPECIAL kalustolla
Kalusto käsittää betonivalu-, poraus- ja ruoppauskalustoa. Olemme kehittäneet myös pulttipyssyn, jolla voimme ampua metalliin tai betoniin muotit. Tuotekehittely on meillä jatkuvaa.
Alan huippukalustoa
Vedenalainen betonikalustomme on alan huippu, 2000-luvun tekniikkaa. Yhdellä ainoalla valuputkella voidaan valaa miten iso tahansa raudoitettu betonointikohde. Tämän ansiosta saadaan suuria kustannussäästöjä ja betonivalun lopputulos on aina virheetön. Betoniputken tukokset, huuhtoutumiset ja erilaiset valun keskeytykset ovat historiaa. Enää ei betonivalussa ole sitä menneen vuosisadan ongelmaa, että valuputki tukoksen auettua rekyylivoiman vaikutuksesta hyppää 3 m ylöspäin ja alas tullessaan iskee sukeltajaan. Valuputki on rekyylitön, ei humpaa ylös alas pumpattaessa. Ohuissa tiivistys- ja eroosiolaattavaluissa voidaan betonimassan putousvauhtia rajoittaa, jolloin ei tule ejektorivaikutusta putken päähän, joka imee massaan ylimääräistä vettä. Myös eroosiolaattavaluissa siirryttäessä lohkolta toiseen, valettaessa perinteisellä suoralla putkella, putken tyhjentyessä ja aloitettaessa jälleen pumppausta uudelleen, menee vähintään 160 l (12 m) ylimääräistä vettä massaan, jolloin tulee täysin sementistä huuhtoutunutta pelkkää kiveä. Keksinnöllämme ei mene yhtään ylimääräistä vettä betonivaluun.
Porauskalusto
Vedenalaiseen poraukseen olemme kehittäneet porauslaitteen, jolla voidaan porata sukellussyvyydestä riippumatta vaikka 50 m:n syvyydessä samalla teholla kuin porattaessa maanpäällä, niin pystysuoraan kuin kallionseinään vaakasuoraan. Lapsen voimat riittävät porakoneen käsittelyyn, sukeltaja pitää kiinni kädessään moottoripyörän kaasukahvan mukaisesta kahvasta, jolla saadaan hetkessä 0 - 300 kg:n lisäpainotus, kuten myös hetkessä 60 kg:n noste, jos porakone halutaan nostaa porakoneen kiinnijäämisen estämiseksi.
Olemme poranneet jyrkkään kallionseinään (45 astetta) sillan anturan koko pohjan poraamalla vaakasuoraan 0,5 m:n välein 8 metriä pitkät reiät, jotka panostettiin kerta ammunnalla. Pohjasta tuli kerralla suora, kuten tarkkuuslouhinnassa pitääkin, ilman jälkiporausta. Tämä on yksi Mattila-Special kalustosta.
Kysy lisää tai pyydä tarjous!